Postępowanie zgodnie z poniższymi ogólnymi wskazówkami pomoże Google znaleźć, zaindeksować i ocenić Twój sklep Magento.

Ogólne wytyczne SEO

Pomóż Google znaleźć Twój sklep Magento

  • Upewnij się, że wszystkie strony w sklepie Magento można otworzyć za pomocą linku z innej strony, którą można znaleźć. Łącze odsyłające powinno zawierać tekst lub, w przypadku obrazów, atrybut alt, który jest odpowiedni dla strony docelowej. Linki indeksowane to tagi <a> z atrybutem href.
  • Podaj plik mapy sklepu Magento z linkami wskazującymi na ważne strony w Twoim sklepie Magento.
  • Dostarcz także stronę z czytelną dla człowieka listą łączy do tych stron (czasami nazywaną indeksem sklepu lub stroną mapy sklepu Magento).
  • Ogranicz liczbę linków na sklepie Magento do rozsądnej liczby (najwyżej kilka tysięcy).
  • Upewnij się, że twój serwer internetowy poprawnie obsługuje nagłówek HTTP If-Modified-Since. Ta funkcja powoduje, że serwer sieci Web informuje Google, czy treść zmieniła się od czasu ostatniego zaindeksowania Twojego sklepu Magento. Obsługa tej funkcji oszczędza przepustowość i koszty ogólne.
  • Użyj pliku robots.txt na serwerze internetowym, aby zarządzać budżetem indeksowania, zapobiegając indeksowaniu nieskończonych przestrzeni, takich jak strony wyników wyszukiwania.
  • Dowiedz się, jak zarządzać indeksowaniem za pomocą pliku robots.txt. Przetestuj zasięg i składnię pliku robots.txt za pomocą narzędzia do testowania robots.txt

Sposoby pomocy Google w znalezieniu Twojego sklepu Magento:

  • Poproś Google o zaindeksowanie Twojego sklepu Magento.
  • Upewnij się, że wszystkie witryny, które powinny wiedzieć o Twoim sklepie Magento, wiedzą, że Twoja witryna jest online.

Pomóż Google zrozumieć Twój sklep Magento

  • Utwórz użyteczny, bogaty w informacje sklep Magento i napisz kilka stron, które jasno i dokładnie opisują zawartość sklepu.
  • Pomyśl o słowach, które użytkownicy wpisaliby, aby znaleźć Twoje strony, i upewnij się, że Twój sklep Magento zawiera te słowa.
  • Upewnij się, że elementy <title> i atrybuty alt są opisowe, specyficzne i dokładne.
  • Zaprojektuj swój sklep Magento, aby miał przejrzystą hierarchię stron koncepcyjnych.
  • Postępuj zgodnie z naszymi zalecanymi najlepszymi praktykami dotyczącymi obrazów, wideo i danych strukturalnych.
  • Korzystając z systemu zarządzania treścią w Magento, upewnij się, że tworzy strony i łącza, które wyszukiwarki mogą indeksować.
  • Aby pomóc Google w pełnym zrozumieniu treści na Twoim sklepie Magento, zezwalaj na przeszukiwanie wszystkich zasobów sklepu, które znacząco wpływają na wyświetlanie strony: na przykład pliki CSS i JavaScript, które wpływają na zrozumienie stron. System indeksowania Google renderuje stronę internetową, którą zobaczyłby użytkownik, w tym obrazy, CSS i pliki JavaScript.
  • Aby zobaczyć zasoby strony, których Googlebot nie może zaindeksować, użyj narzędzia Inspekcja URL; aby debugować dyrektywy w pliku robots.txt, użyj narzędzia Robots.txt Tester.
  • Zezwalaj robotom wyszukującym na indeksowanie Twojego sklepu Magento bez identyfikatorów sesji lub parametrów URL, które śledzą ich ścieżkę w witrynie. Te techniki są przydatne do śledzenia indywidualnych zachowań użytkowników, ale wzór dostępu botów jest zupełnie inny. Korzystanie z tych technik może spowodować niepełne indeksowanie witryny, ponieważ boty mogą nie być w stanie wyeliminować adresów URL, które wyglądają inaczej, ale w rzeczywistości wskazują na tę samą stronę.
  • Dopilnuj by najważniejsza część treści była bezpośrednio widoczna. Google jest w stanie indeksować zawartość HTML ukrytą w elementach nawigacyjnych, takich jak karty lub rozwijające się sekcje, jednak uważa tę treść za mniej wartościową dla użytkowników.
  • Podejmij rozsądne starania, aby linki reklamowe na Twoim sklepie Magento nie wpływały na rankingi wyszukiwarek. Na przykład użyj robots.txt lub rel = "nofollow", aby przeszukiwacz nie śledził linków reklamowych.

Pomóż odwiedzającym korzystać optymalnie ze sklepu Magento

  • Spróbuj użyć tekstu zamiast obrazów, aby wyświetlić ważne nazwy, treści lub linki. Jeśli musisz użyć obrazów do treści tekstowych, użyj atrybutu alt, aby dołączyć kilka słów tekstu opisowego.
  • Upewnij się, że wszystkie linki prowadzą do istniejących stron internetowych. Użyj prawidłowego HTML.
  • Zoptymalizuj czas ładowania sklepu Magento. Szybkie sklepy Magento sprawiają, że użytkownicy są zadowoleni i poprawiają ogólną jakość Internetu (zwłaszcza dla tych użytkowników z wolnym połączeniem internetowym). Google zaleca używanie narzędzi takich jak PageSpeed ​​Insights i Webpagetest.org, aby przetestować wydajność strony.
  • Zaprojektuj swoją witrynę dla wszystkich typów i rozmiarów urządzeń, w tym komputerów stacjonarnych, tabletów i smartfonów.
  • Korzystaj z mobilnego narzędzia do testowania, aby sprawdzić, jak dobrze Twoje strony działają na urządzeniach mobilnych, i uzyskać informacje zwrotne dotyczące tego, co należy naprawić.
  • Upewnij się, że sklep Magento jest poprawnie wyświetlany w różnych przeglądarkach.
  • Jeśli to możliwe, zabezpiecz połączenia swojego sklepu Magento za pomocą HTTPS. Szyfrowanie interakcji między użytkownikiem a Twoją witryną jest dobrą praktyką w zakresie komunikacji w sieci.
  • Upewnij się, że Twój sklep Magento jest przyjazny dla klientów z wadami wzroku, na przykład poprzez testowanie użyteczności za pomocą czytnika ekranu.