Postępowanie zgodnie z poniższymi ogólnymi wskazówkami pomoże Google znaleźć, zaindeksować i ocenić Twój sklep Magento.
Ogólne wytyczne SEO
Pomóż Google znaleźć Twój sklep Magento
- Upewnij się, że wszystkie strony w sklepie Magento można otworzyć za pomocą linku z innej strony, którą można znaleźć. Łącze odsyłające powinno zawierać tekst lub, w przypadku obrazów, atrybut alt, który jest odpowiedni dla strony docelowej. Linki indeksowane to tagi <a> z atrybutem href.
- Podaj plik mapy sklepu Magento z linkami wskazującymi na ważne strony w Twoim sklepie Magento.
- Dostarcz także stronę z czytelną dla człowieka listą łączy do tych stron (czasami nazywaną indeksem sklepu lub stroną mapy sklepu Magento).
- Ogranicz liczbę linków na sklepie Magento do rozsądnej liczby (najwyżej kilka tysięcy).
- Upewnij się, że twój serwer internetowy poprawnie obsługuje nagłówek HTTP If-Modified-Since. Ta funkcja powoduje, że serwer sieci Web informuje Google, czy treść zmieniła się od czasu ostatniego zaindeksowania Twojego sklepu Magento. Obsługa tej funkcji oszczędza przepustowość i koszty ogólne.
- Użyj pliku robots.txt na serwerze internetowym, aby zarządzać budżetem indeksowania, zapobiegając indeksowaniu nieskończonych przestrzeni, takich jak strony wyników wyszukiwania.
- Dowiedz się, jak zarządzać indeksowaniem za pomocą pliku robots.txt. Przetestuj zasięg i składnię pliku robots.txt za pomocą narzędzia do testowania robots.txt
Sposoby pomocy Google w znalezieniu Twojego sklepu Magento:
- Poproś Google o zaindeksowanie Twojego sklepu Magento.
- Upewnij się, że wszystkie witryny, które powinny wiedzieć o Twoim sklepie Magento, wiedzą, że Twoja witryna jest online.
Pomóż Google zrozumieć Twój sklep Magento
- Utwórz użyteczny, bogaty w informacje sklep Magento i napisz kilka stron, które jasno i dokładnie opisują zawartość sklepu.
- Pomyśl o słowach, które użytkownicy wpisaliby, aby znaleźć Twoje strony, i upewnij się, że Twój sklep Magento zawiera te słowa.
- Upewnij się, że elementy <title> i atrybuty alt są opisowe, specyficzne i dokładne.
- Zaprojektuj swój sklep Magento, aby miał przejrzystą hierarchię stron koncepcyjnych.
- Postępuj zgodnie z naszymi zalecanymi najlepszymi praktykami dotyczącymi obrazów, wideo i danych strukturalnych.
- Korzystając z systemu zarządzania treścią w Magento, upewnij się, że tworzy strony i łącza, które wyszukiwarki mogą indeksować.
- Aby pomóc Google w pełnym zrozumieniu treści na Twoim sklepie Magento, zezwalaj na przeszukiwanie wszystkich zasobów sklepu, które znacząco wpływają na wyświetlanie strony: na przykład pliki CSS i JavaScript, które wpływają na zrozumienie stron. System indeksowania Google renderuje stronę internetową, którą zobaczyłby użytkownik, w tym obrazy, CSS i pliki JavaScript.
- Aby zobaczyć zasoby strony, których Googlebot nie może zaindeksować, użyj narzędzia Inspekcja URL; aby debugować dyrektywy w pliku robots.txt, użyj narzędzia Robots.txt Tester.
- Zezwalaj robotom wyszukującym na indeksowanie Twojego sklepu Magento bez identyfikatorów sesji lub parametrów URL, które śledzą ich ścieżkę w witrynie. Te techniki są przydatne do śledzenia indywidualnych zachowań użytkowników, ale wzór dostępu botów jest zupełnie inny. Korzystanie z tych technik może spowodować niepełne indeksowanie witryny, ponieważ boty mogą nie być w stanie wyeliminować adresów URL, które wyglądają inaczej, ale w rzeczywistości wskazują na tę samą stronę.
- Dopilnuj by najważniejsza część treści była bezpośrednio widoczna. Google jest w stanie indeksować zawartość HTML ukrytą w elementach nawigacyjnych, takich jak karty lub rozwijające się sekcje, jednak uważa tę treść za mniej wartościową dla użytkowników.
- Podejmij rozsądne starania, aby linki reklamowe na Twoim sklepie Magento nie wpływały na rankingi wyszukiwarek. Na przykład użyj robots.txt lub rel = "nofollow", aby przeszukiwacz nie śledził linków reklamowych.
Pomóż odwiedzającym korzystać optymalnie ze sklepu Magento
- Spróbuj użyć tekstu zamiast obrazów, aby wyświetlić ważne nazwy, treści lub linki. Jeśli musisz użyć obrazów do treści tekstowych, użyj atrybutu alt, aby dołączyć kilka słów tekstu opisowego.
- Upewnij się, że wszystkie linki prowadzą do istniejących stron internetowych. Użyj prawidłowego HTML.
- Zoptymalizuj czas ładowania sklepu Magento. Szybkie sklepy Magento sprawiają, że użytkownicy są zadowoleni i poprawiają ogólną jakość Internetu (zwłaszcza dla tych użytkowników z wolnym połączeniem internetowym). Google zaleca używanie narzędzi takich jak PageSpeed Insights i Webpagetest.org, aby przetestować wydajność strony.
- Zaprojektuj swoją witrynę dla wszystkich typów i rozmiarów urządzeń, w tym komputerów stacjonarnych, tabletów i smartfonów.
- Korzystaj z mobilnego narzędzia do testowania, aby sprawdzić, jak dobrze Twoje strony działają na urządzeniach mobilnych, i uzyskać informacje zwrotne dotyczące tego, co należy naprawić.
- Upewnij się, że sklep Magento jest poprawnie wyświetlany w różnych przeglądarkach.
- Jeśli to możliwe, zabezpiecz połączenia swojego sklepu Magento za pomocą HTTPS. Szyfrowanie interakcji między użytkownikiem a Twoją witryną jest dobrą praktyką w zakresie komunikacji w sieci.
- Upewnij się, że Twój sklep Magento jest przyjazny dla klientów z wadami wzroku, na przykład poprzez testowanie użyteczności za pomocą czytnika ekranu.