Magento

Polecane

Uaktualnienie Magento 1 do nowszej wersji

Według statystyk na rok 2017 nową wersję Magento 2 wybrało zaledwie 2 % klientów.  Wstrzymujemy się z decyzją o uaktualnieniu Magento 1 z różnych względów. Głównie chodzi o stabilność oraz wydajność nowej wersji Magento 2. W Polsce dość długo brakowało odpowiednich modułów by wystartować z nowym sklepem na Magento 2 lub zaktualizować Magento 1. Ale to już przeszłość. Dziś Magento 2.2.4 jest już bardzo stabilną platformą z dostępem do ogromnej ilości modułówCzytaj dalej Uaktualnienie Magento 1 do nowszej wersji

Polecane

Weryfikacja zabezpieczeń serwera oraz konfiguracji sklepu Magento

Kwestie bezpieczeństwa danych klientów są ostatnio na topie dzięki RODO. Przy okazji tych wydarzeń podzielę się informacjami jakie znalazłem na stronie magescan.com, oraz krótko opiszę dwa sposoby na sprawdzenie czy Twój sklep Magento jest odpowiednio zabezpieczony. Czytaj dalej Weryfikacja zabezpieczeń serwera oraz konfiguracji sklepu Magento

Skalowalność Magento: W jaki sposób Magento pomaga ci się rozwijać

Jednym z kluczowych czynników przy wyborze platformy e-commerce jest skalowalność. Jednak wielu właścicieli sklepów internetowych często nie dostrzega tego aspektu. Zamiast tego koncentrują się na rzeczach, których potrzebują, aby sklep internetowy działał. Bez odpowiedniej strategii może to stanowić problem w przyszłości, ponieważ źle dobrana platforma będzie szybciej niż później ujawniała swoje ograniczenia. Dlatego skalowalność powinna być traktowana równie poważnie, jak każdy inny aspekt rozwoju strony e-commerce.

Najprawdopodobniej czytasz ten artykuł, ponieważ niepokoisz się, czy Magento to skalowalna platforma. Być może słyszeliście wiele o tej solidnej platformie i jej funkcjach, ale skalowalność nie jest najbardziej oczywista w przypadku Magento. Stwarza to zamieszanie, któremu brakuje właściwych odpowiedzi w sieci. Właśnie dlatego chciałbym uprościć ten problem i rozwiązać twoje dylematy.

Podzielmy ten problem na kilka komponentów, które są bezpośrednio związane ze skalowalnością dowolnej witryny e-commerce. W tym artykule znajdziesz także wiele pomocnych wskazówek, które pomogą ci odpowiedzieć na najważniejsze pytania dotyczące skalowalności tej wysoce wydajnej platformy.

Przygotowania na przyszłość

Jeśli planujesz zbudować i prowadzić sklep internetowy, badania rynku mają kluczowe znaczenie. Pomaga to zrozumieć przyszłych klientów i ich potrzeby. Co więcej, informacje, które otrzymujesz, mogą być wykorzystane do planowania zasięgu twojej strony. Ważne jest, aby zrozumieć, że Magento pomaga budować zarówno małe, jak i duże sklepy internetowe, a także wszystko, co pomiędzy nimi.

Jeśli planujesz sprzedać na przykład 50 produktów, możesz zbudować ramy obsługujące tego rodzaju zasoby. W Magento ten typ architektury może zostać zbudowany przy użyciu architektury modułowej. Prawdą jest, że hosting 50 produktów jest łatwym przedsięwzięciem dla tej platformy, ponieważ może ona równie dobrze sprzedawać setki tysięcy produktów naraz. Wszystko zaczyna się jednak od pojedynczego modułu. W tym przykładzie ten moduł pomaga ci określić budżet i ramy czasowe, których celem jest sprzedaż 50 produktów. Kiedy nadejdzie czas, kiedy potrzebne jest rozszerzenie możliwości Magento, nowe moduły można łatwo dodać w krótkim czasie.

Prawie wszystko na Magento może być skalowane w górę lub w dół. Ten rodzaj elastyczności nie ma sobie równych w świecie platform e-commerce

Korzystanie z narzędzi statystycznych i raportujących

Bez względu na wielkość Twojego sklepu internetowego, może on skorzystać z narzędzi statystycznych. Zapewniają one dwa rodzaje cennych danych. Po pierwsze, istnieją dane zorientowane na wydajność. Informacje te mogą przedstawiać potencjalnie problematyczne obszary w zakresie wykorzystania zasobów, błędów serwera, indeksów i stanu pamięci podręcznej. Ponadto narzędzia te można wykorzystać do śledzenia zachowań użytkowników i klientów. Łącząc te narzędzia dostarczają one informacji o tym, co należy naprawić, aby zbudować solidną podstawę i skalować stronę internetową, która zaspokaja potrzeby Twoich klientów.

Większość platform e-commerce ma wbudowane narzędzia statystyczne. Jednak Magento jest jedyną platformą typu open-source, która współpracuje z niesamowicie dużą liczbą narzędzi i usług innych firm. Niektóre z nich to New Relic, DataDog, MixPanel, Splunk i Google Analytics. Innymi słowy, Magento jest najpotężniejszą platformą, jeśli chodzi o odkrywanie przyszłych trendów. Tego rodzaju dane są nieocenione, jeśli chodzi o możliwość skalowania różnych platform w górę lub w dół.

Łatwa konserwacja bazy danych

Bazy danych stanowią rdzeń każdej witryny e-commerce. Dlatego wysoce zoptymalizowana baza danych jest niezbędna, jeśli chodzi o zapewnienie szybkiej i płynnej wydajności. Jednak nie każda platforma e-commerce umożliwia wykonywanie konserwacji bazy danych.

Każdy deweloper Magento powie, że struktura bazy danych tej platformy jest skalowalna. Jednym z typowych problemów z bazami danych jest architektura „Entity / Attribute / Value”. Nie będąc nadmiernie technicznym, musisz wiedzieć, że rdzeń Magento jest zarówno łatwy do dostosowania, jak i wysoce modułowy. Z tego powodu programista może łatwo uzyskać dostęp do różnych części bazy danych Magento i wykonywać regularne czynności konserwacyjne. Nie ma potrzeby, aby twój sklep internetowy cierpiał z powodu zbyt dużych tabel, które można przyciąć, zoptymalizować lub usunąć. Dobrą wiadomością jest to, że platforma sama wykonuje wiele prac konserwacyjnych. Z tego powodu Magento zazwyczaj działa szybciej bez żadnych rozległych działań optymalizacyjnych.

Symuluj bieżące i przyszłe wydajności

Proces skalowania strony Magento wymaga szczegółowego przygotowania. Jest to jedyny sposób na uniknięcie potencjalnych problemów technicznych. Magento jest bardzo pomocny w tym procesie, dostarczając zestaw bardzo użytecznych narzędzi. Jest to kolejna cecha tej platformy, której nie można znaleźć u konkurencji.

Oprócz wbudowanych narzędzi, Magento oferuje bezpośrednią integrację z usługami innych firm. Mogą one służyć do testowania różnych aspektów wydajności witryny i rozwiązywania problemów, które mogą zagrozić przyszłej skalowalności.

Pierwszym krokiem jest przetestowanie sklepów internetowych z istniejącymi warunkami. Następnie sklepy internetowe testowane są z większym obciążeniem. Testy te sprawdzają różne aspekty Magento, w tym interfejsy API tej platformy, obiekty bazy danych, zainstalowane rozszerzenia i inne. W przypadku, gdy którykolwiek z tych obszarów okaże się problematyczny, programiści mogą skorzystać z modularnej struktury Magento i rozwiązać problemy na czas. Gwarantuje to bezproblemową skalowalność.

Potężne narzędzia do buforowania

Buforowanie to najpotężniejszy sprzymierzeniec witryny, ponieważ przechowuje dane w tymczasowym obszarze pamięci dostępnym dla odwiedzających. Innymi słowy, buforowanie generuje dane do wielokrotnego użytku i szybkiej obsługi i jako takie jest istotną częścią wydajności witryny. Kiedy ostatni raz czekałeś na więcej niż kilka sekund na załadowanie strony internetowej, zanim ją porzucisz?

Dzięki Magento możesz liczyć na najlepsze w branży narzędzia do buforowania. Varnish Cache jest często nazywany najszybszym akceleratorem HTTP i odwrotnym proxy. Magento jest w pełni kompatybilny z tym narzędziem, które zapewnia przewagę nad konkurencją.

Być może zastanawiasz się, w jaki sposób buforowanie jest powiązane ze skalowalnością. Na więcej sposobów niż jeden. Potężne narzędzie do buforowania pozwala rozszerzyć swoją witrynę bez poświęcania jej wydajności. Możesz dodawać nowe funkcje i dodawać bardziej skomplikowane algorytmy bez wpływu na szybkość witryny. Dzięki oprogramowaniu takim jak Varnish Cache skalowalność Magento nie ma tak wielu ograniczeń, jak skalowalność innych platform.

Nieograniczone opcje dostosowywania

Na koniec, chciałbym przypomnieć o opcjach dostosowywania Magento. Ponieważ jest to jedna z często wprowadzanych na rynek funkcji każdej platformy, ważne jest, aby zobaczyć, co oferuje Magento.

Ponieważ jest to platforma typu open-source, niezależni programiści mogą tworzyć różne rodzaje rozszerzeń. Jak sama nazwa wskazuje, mogą znacznie rozszerzyć możliwości tej platformy. Prawda jest taka, że prawie każda platforma e-commerce oferuje własny zestaw rozszerzeń. Jednak wiele z tych rozszerzeń staje się słabymi miejscami, gdy sklep internetowy zaczyna się rozwijać. Może to stanowić poważny czynnik ograniczający, jeśli nie istnieje alternatywa, która wspiera ten wzrost. Ponieważ Magento jest zbudowany na modułowej strukturze, rozszerzenia tej platformy są zgodne i realizowane wg. tej samej zasady. Wśród najczęściej używanych modułów nie można znaleźć takiego, którego nie można skalować razem z Magento.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że zyskałeś cenne informacje o skalowalności Magento. Mimo że można znaleźć liczne platformy e-commerce, które obsługują małe i średnie sklepy internetowe, jednak szybko pokazują one swoje ograniczenia. Musisz budować na przyszłość i być zorientowanym na wysoce elastyczną platformę. Obecnie nie ma lepszej opcji niż Magento.

Czym właściwie jest Magento?

W skrócie, Magento jest darmowym programem wykonanym przy użyciu języka skryptowego PHP na Zend Framework. Po raz pierwszy wprowadzony na rynek przez firmę Varien w 2007 roku, Magento stale rozwija się. Obecnie jest jedną z wiodących platform sprzedaży internetowej, która oferuje prawie wszystkie funkcje i narzędzia do budowy sklepu internetowego.

Jeśli nie przemawia do Ciebie powyższe (dość techniczne) wyjaśnienie czym jest Magento, proponuję następujące.:

Magento

Magento to CMS o otwartym kodzie źródłowym, który daje właścicielom firm możliwość rozszerzenia działalności w świecie e-commerce. Jest to potężny system, elastyczny, skalowalny i łatwy do dostosowania.

Obecnie Magento posiada dwie wersje; Magento Community i Magento Enterprise. Wersja społecznościowa jest bezpłatna i skierowana głównie do małych firm. Magento Enterprise to płatna platforma skierowana do średnich i dużych firm. Ogólna wydajność jest imponująca dzięki przemyślanym funkcjom i rozszerzeniom. Dzięki olbrzymiej społeczności możesz uzyskać pomoc w dowolnym miejscu na świecie. 

Magento Community Edition

Ta wersja Magento wyposażona jest w pakiet funkcji, które każdy programista może zainstalować bez większej trudności. Jako wersja Open Source, pozwala na to, że każdy może rozszerzyć swoją funkcjonalność, dodając nowe moduły Magento. Wersja 2.0 została wydana 18 listopada 2015 r. Do dziś została zaktualizowana do wersji 2.2.5. Wkrótce premiera najnowszej wersji Magento 2.3. Czekamy z niecierpliwością.

Magento Enterprise Edition

W przeciwieństwie do edycji społecznościowej nie jest to darmowe, ale ma oczywiście świetne funkcje i funkcjonalność. Ta edycja jest przeznaczona dla dużych firm, które wymagają pomocy technicznej przy konfiguracji, instalacji, użytkowaniu i rozwiązywaniu problemów. Chociaż Magento Enterprise ma roczne opłaty za utrzymanie, ani Community ani Enterprise Edition nie obejmują hostingu. Najnowsza wersja 1.14.0.1 została wydana 13 maja 2014 r.

Jaka jest różnica pomiędzy up-sellingem a cross-sellingiem?

Cross-selling

Sprzedaż krzyżowa identyfikuje produkty, które spełniają dodatkowe, uzupełniające się potrzeby, które nie zostały zaspokojone przez oryginalny przedmiot. Na przykład grzebień może zostać sprzedany krzyżowo klientowi kupującemu suszarkę. Często sprzedaż krzyżowa wskazuje użytkownikom produkty, które i tak by kupili; pokazując je we właściwym czasie, sklep zapewnia zwiększoną sprzedaż.

Sprzedaż krzyżowa jest powszechna w każdym rodzaju handlu, również w bankach i agencjach ubezpieczeniowych. Karty kredytowe są sprzedawane krzyżowo osobom rejestrującym rachunek oszczędnościowy, podczas gdy ubezpieczenie na życie jest powszechnie zasugerowane klientom kupującym samochód.

W przypadku handlu elektronicznego sprzedaż krzyżowa jest często wykorzystywana na stronach produktów, podczas procesu sprzedaży (koszyk) oraz w kampaniach reklamowych. Jest to bardzo skuteczna taktyka do generowania powtórnych zakupów, demonstrując szerokość katalogu klientom. Sprzedaż krzyżowa może informować użytkowników o produktach, których wcześniej nie znali, a następnie zdobyć ich zaufanie jako najlepszego sprzedawcy, który zaspokoi konkretne potrzeby.

Magento również oferuje funkcjonalność sprzedaży krzyżowej (cross-sell).

Produkty powiązane, Sprzedaż krzyżowa, Sprzedaż alternatywna

Upselling

Sprzedaż produktów alternatywnych (Upselling) często stosuje jako karty porównawcze, aby oferować klientom produkty wyższej klasy. Pokazywanie użytkownikom, że inne wersje lub modele mogą lepiej spełniać ich potrzeby, może zwiększyć AOV i pomóc użytkownikom odejść bardziej zadowoleni z zakupu. Firmy, które przodują w upsellingu, skutecznie pomagają klientom wizualizować wartość, jaką uzyskają, zamawiając produkt o wyższej cenie.

Sprzedaż krzyżowa i upselling są podobne, ponieważ koncentrują się na dostarczaniu klientom dodatkowej wartości, zamiast ograniczania ich do już napotkanych produktów. W obu przypadkach celem biznesowym jest zwiększenie wartości zamówienia, informowanie klientów o dodatkowych opcjach produktu, o których mogą nie wiedzieć. Kluczem do sukcesu w obu jest prawdziwe zrozumienie tego, co klienci cenią, a następnie reagowanie na produkty i odpowiadające im funkcje, które naprawdę spełniają te potrzeby. Powiązanie produktów w sprzedaż krzyżową lub upselling wymaga sporego nakładu pracy i sporej wiedzy na temat sprzedawanych produktów. W Magento możemy napotkać na moduły, które automatyzują te procesy lub pozwalają administratorowi na masowe (bardziej wydajne) działania budowy Cross-sell i Up-sell.

4 Dynamiczne sposoby na zaangażowanie kupujących w sklepie Magento

Aby konkurować na dzisiejszym rynku, sprzedawcy muszą przewyższać  oczekiwania klienta. Dla wielu firm wzrost sprzedaży i współczynniki konwersji zależą od tego, jak dobrze organizacja angażuje się w działania i
rozpoznaje potrzeby klienta.

Zachowaj klientów, spersonalizowaną zawartością sklepu

Ponieważ technologia będzie szybko ewoluować, kolejne pięć lat będzie
okresem transformacji dla handlu. Eksplozja nowych kanałów i
zwiększony nacisk na dane klientów w połączeniu z rosnącymi wymaganiami klienta oraz personalizacji niezbędne będą  mechanizmy  samo-uczące się i sztuczna inteligencja. Czy Twoja firma będzie nadążać za tym procesem?

W tym przewodniku Magento odkryjesz przydatne informacje
jak angażować kupujących: od dostosowywania rekomendacji produktów i
badania zachowań kupujących na różnych urządzeniach, dowiesz się, jak sprzedaż na portalach społecznościowych kształtuje sposób, w jaki marki rozwijają zaufanie swoich klientów. Znajdziesz tu również wypróbowane i przetestowane przykłady marek, które wykorzystują te strategie, aby zaangażować obecnych klientów i przyciągnąć nowych.

1. Dostosuj rekomendacje produktów

Możesz wdrożyć spersonalizowane rekomendacje produktów na wielu stronach witryny, a każda z nich oferuje swoją własną korzyść. W zależności od konkretnych celów sklepu i zachowań klientów, zalecam stosowanie zaleceń tylko tam, gdzie są one najbardziej odpowiednie, aby uzyskać największy zwrot z inwestycji.

Dostarczanie właściwych produktów odpowiednim klientom jest podejściem wielowarstwowym. Oto cztery działania, które należy wdrożyć podczas personalizacji zakupów klientów:

Poznaj swoje produkty i ich wzajemne relacje. Analizuj atrybuty, w tym poziomy produktów, dane o marży i poziomy zapasów. Te informacje pomogą Ci określić, które produkty najczęściej są kupowane razem, lub które produkty kupują klienci po obejrzeniu określonego produktu.

Ustal profile klientów na podstawie zachowań podczas przeglądania oferty. Analiza zachowań klientów zapewnia bogaty profil danych unikalnych danych behawioralnych. Poznaj nawyki klientów, takie jak lokalizacja, ich indywidualne preferencje, historia zakupów i powiązania z markami produktów.

Optymalizuj sklep pod kątem większych przychodów. Analizuj dotychczasowe przychody z każdego produktu. Większa wartość przychodów będzie na produktach o wyższym prawdopodobieństwie zakupu – nawet jeśli inny produkt otrzyma więcej wyświetleń. Zapewni to wgląd w produkty, które pozwolą zmaksymalizować potencjalne przychody.

Wykorzystaj dane ze swojego sklepu Magento. Konieczne może być zbieranie danych z innych integracji i interfejsów API ze stosu e-commerce Twojego sklepu: z danych społecznościowych (w tym ocen i recenzji lub treści generowanych przez użytkowników) do danych przesyłanych do dostawców technologii, takich jak ESP. Dane te można wykorzystać do uzupełnienia standardowych zaleceń produktu, co może mieć znaczący wpływ na konwersję.

Poniżej znajdują się skuteczne przykłady wykorzystania rekomendacji produktu na kluczowych stronach sklepu internetowego, w oparciu o wyżej wymienione warstwy.

Strona główna

Popularny sklep z kosmetykami  OGALO, wyświetla kolekcję bestsellerów na swojej stronie głównej, by zachęcać do zaangażowania i AOV. Zalecenia na stronie głównej można dostosować, by wyświetlać najlepiej sprzedające się produkty odwiedzającym za pierwszym razem, elementy oparte na przeszłości przeglądania, aby przekonwertować niezdecydowanych klientów oraz elementy oparte na geolokalizacji użytkownika, aby promować produkty najbardziej odpowiednie dla lokalizacji kupującego.

Magento strona główna bestsellery
Magento strona główna bestsellery

Karta produktu

Wiodący sklep z produktami do produkcji kominków, VITCAS, oferuje wiele uzupełniających się produktów, które są podobne pod względem stylu i ceny, w oparciu o wybór produktu przez klienta.

Magento - produkty alternatywne
Magento – produkty alternatywne

Koszyk

OGALO oferuje także te uzupełniające się elementy podczas procesu sprzedaży – strategię, która pomaga prowadzić AOV zanim klient kliknie przycisk zakupu.

 

2. Przyjmij mobilny sposób myślenia

czytaj więcej…

3. Odwołaj się do kupujących z wciągającą treścią

czytaj więcej…

4. Angażuj się w prowadzenie reklamą społecznościowych

czytaj więcej…

Konfiguracja i uruchomienie Google reCaptcha w Magento

Google reCAPTCHA wymaga pary kluczy API do włączenia. Możesz dostać te klucze bezpłatnie za pośrednictwem strony reCAPTCHA. Przed wygenerowaniem kluczy należy wziąć pod uwagę typ reCAPTCHA, którego chcesz użyć w Magento. Czytaj dalej Konfiguracja i uruchomienie Google reCaptcha w Magento