Wprowadzenie

Przetwarzanie zamówień jest jednym z kluczowych aspektów działalności e-Сommerce. Takie działania, jak tworzenie / edycja / archiwizacja zamówień, a także wysyłanie zamówień i przetwarzanie zwrotów (w razie potrzeby) powinny zawsze być zorganizowane w sposób płynny i logiczny.

Jeśli chodzi o wyżej wymienione aspekty, Magento 2 jest całkiem dobrym rozwiązaniem, ponieważ obsługuje cały proces przetwarzania zamówienia, z kilkoma ograniczeniami.

Przebieg pracy z zamówieniami w Magento 2

Zasadniczo proces zamówienia składa się z następujących kroków:

  1. Nowe zamówienie
  2. Oczekujące zamówienie
  3. Przyjęcie płatności
  4. Wystawienie faktury
  5. Wysyłka zamówienia
  6. Zakończenie zamówienia

Po złożeniu zamówienia (ale nie opłaconego i nie wysłanego) - jego status jest automatycznie ustawiany na Oczekujące. Następnie należy utworzyć fakturę z panelu administracyjnego, a status zostanie zmieniony na Przetwarzanie. I wreszcie, po potwierdzeniu wysyłki do sfinalizowania zamówienia, otrzyma ono status Zakończonego.

Dzięki domyślnej funkcjonalności, aby zmodyfikować zamówienie, musisz go anulować, co jest dość niewygodne. Powiedzmy, że jeśli zmienisz adres klienta, będziesz musiał ponownie wybrać metodę wysyłki. Jeśli klient skorzystał z metody płatności kartą kredytową, konieczne będzie ponowne wprowadzenie wszystkich danych. Domyślnie nie można edytować zamówień, które zostały zafakturowane.
Magento nie pozwala domyślnie usuwać zamówień. Możesz ustawić status zamówienia tylko na "Anulowane".

Dzięki modułom Magento 2 rozszerzających zarządzanie zamówieniami otrzymujemy sporo dodatkowych funkcji:

  • Możemy w pełni dostosować widok standardowej siatki zamówień sprzedaży. Wyświetlając wszystkie ważne atrybuty zamówień bez konieczności przechodzenia na stronę "Wyświetl szczegóły".
  • Możemy modyfikować zamówienia bez anulowania ich: edytując zamówienie i szczegóły produktu, ustawiając niestandardową cenę, modyfikując kupony rabatowe.
  • Możemy masowo wystawiać faktury, zamówienia, drukować faktury.

Masowe działania na zamówieniach w Magento 2

Magento 2 w wersji podstawowej zapewnia kilka akcji dla siatki zamówień sprzedaży. Instalując odpowiedni moduł Magento możemy znacznie rozszerzyć liczbę tych działań.

magento - rozbudowa dzialan masowych

Po lewej stronie wyświetlane są domyślne akcje zleceń, po prawej - te, które udostępnia rozszerzenie zarządzania zamówieniami.
 

  • Działanie "Zakończ" zapewnia możliwość bezpośredniego wykonania dowolnego zamówienia bez żadnego kroku pośredniego.
  • Operacja Usuń całą akcję fizycznie usuwa zamówienia z bazy danych.

Pozostałe akcje są podzielone na dwie grupy: właściciel sklepu może powiadomić klienta lub nie o zmianach w zamówieniu. Te działania są następujące:

  • Przechwyć, aby przechwycić płatność;
  • Faktura do utworzenia faktury za zamówienie;
  • Faktura + drukowanie, aby utworzyć fakturę i wydrukować list przewozowy wraz z etykietą wysyłkową
  • Wyślij, aby zainicjować wysyłkę

Grupa Powiadom klientów ma kilka działań związanych z pocztą e-mail:

  • Ponownie wyślij e-mail z zamówieniem
  • Wyślij ponownie fakturę e-mail
  • Ponownie wyślij wiadomość e-mail o wysyłce

Pozwalają na ponowne wysłanie zamówienia, odpowiednio do wiadomości e-mail i wysyłki.

Zaawansowana edycja zamówień Magento

Zaawansowana Edycja zamówień Magento

Informacje o zamówieniu są zebrane w kilka grup. Dzięki odpowiednim modułom Magento jest możliwa edycja poszczególnych grup bez konieczności anulowania zamówienia.

Edycja informacji podstawowych zamówienia

Zaawansowana Edycja zamówień Magento

Tak z modułem rozszerzającym Magento w tej sekcji można kliknąć w link Edytuj obok numeru zamówienia, aby zmienić datę zamówienia. Administrator sklepu może tutaj również edytować status zamówienia.