Cross-selling

Sprzedaż krzyżowa identyfikuje produkty, które spełniają dodatkowe, uzupełniające się potrzeby, które nie zostały zaspokojone przez oryginalny przedmiot. Na przykład grzebień może zostać sprzedany krzyżowo klientowi kupującemu suszarkę. Często sprzedaż krzyżowa wskazuje użytkownikom produkty, które i tak by kupili; pokazując je we właściwym czasie, sklep zapewnia zwiększoną sprzedaż.

Sprzedaż krzyżowa jest powszechna w każdym rodzaju handlu, również w bankach i agencjach ubezpieczeniowych. Karty kredytowe są sprzedawane krzyżowo osobom rejestrującym rachunek oszczędnościowy, podczas gdy ubezpieczenie na życie jest powszechnie zasugerowane klientom kupującym samochód.

W przypadku handlu elektronicznego sprzedaż krzyżowa jest często wykorzystywana na stronach produktów, podczas procesu sprzedaży (koszyk) oraz w kampaniach reklamowych. Jest to bardzo skuteczna taktyka do generowania powtórnych zakupów, demonstrując szerokość katalogu klientom. Sprzedaż krzyżowa może informować użytkowników o produktach, których wcześniej nie znali, a następnie zdobyć ich zaufanie jako najlepszego sprzedawcy, który zaspokoi konkretne potrzeby.

Magento również oferuje funkcjonalność sprzedaży krzyżowej (cross-sell).

Produkty powiązane, Sprzedaż krzyżowa, Sprzedaż alternatywna

Upselling

Sprzedaż produktów alternatywnych (Upselling) często stosuje jako karty porównawcze, aby oferować klientom produkty wyższej klasy. Pokazywanie użytkownikom, że inne wersje lub modele mogą lepiej spełniać ich potrzeby, może zwiększyć AOV i pomóc użytkownikom odejść bardziej zadowoleni z zakupu. Firmy, które przodują w upsellingu, skutecznie pomagają klientom wizualizować wartość, jaką uzyskają, zamawiając produkt o wyższej cenie.

Sprzedaż krzyżowa i upselling są podobne, ponieważ koncentrują się na dostarczaniu klientom dodatkowej wartości, zamiast ograniczania ich do już napotkanych produktów. W obu przypadkach celem biznesowym jest zwiększenie wartości zamówienia, informowanie klientów o dodatkowych opcjach produktu, o których mogą nie wiedzieć. Kluczem do sukcesu w obu jest prawdziwe zrozumienie tego, co klienci cenią, a następnie reagowanie na produkty i odpowiadające im funkcje, które naprawdę spełniają te potrzeby. Powiązanie produktów w sprzedaż krzyżową lub upselling wymaga sporego nakładu pracy i sporej wiedzy na temat sprzedawanych produktów. W Magento możemy napotkać na moduły, które automatyzują te procesy lub pozwalają administratorowi na masowe (bardziej wydajne) działania budowy Cross-sell i Up-sell.