Automatyzacja w obsłudze dużych i małych sklepów internetowych, to duży komfort nie tylko dla przedsiębiorców, ale także klientów. Wyobraź sobie, że prowadzisz kartoteki towarów i stany magazynowe w dwóch różnych systemach. Tracisz niepotrzebnie czas i pieniądze. Możesz to zautomatyzować, mając dostęp do odpowiedniej aplikacji oraz jej integracji z Magento.

Integracja Magento z aplikacją Comarch ERP Optima

Comarch ERP Optima jest jednym z najpopularniejszych w Polsce programów dedykowanych małym i średnim przedsiębiorstwom. Wbudowane w nim rozwiązania sprawiają, że chętnie sięgają po tę aplikację pracownicy biur rachunkowych oraz doradcy podatkowi. Zawdzięcza to drobiazgowo rozbudowanemu modułowi, obsługującemu wszystkie formy księgowości. [caption id="attachment_954" align="aligncenter" width="725"]panel-integraerp Panel główny aplikacji IntegraERP[/caption] Zautomatyzowanie procesów pomiędzy Comarch ERP Optima a sklepem internetowym na Magento wymaga odpowiedniej aplikacji. Popularną integracją Magento va Optima  jest IntegraERP – dzięki tej aplikacji kartoteki towarów i stany magazynowe w sklepie www aktualizują się automatycznie lub ręcznie. Mówiąc bardziej obrazowo, wszystkie dane o produktach, kategoriach pobierane są z Comarch ERP Optima i wysyłane do sklepu internetowego Magento. Oszczędzamy czas, ponieważ nie musimy korzystać z dwóch systemów. To oczywiście jedna z największych zalet. Jakie inne dobre i słabe strony można zauważyć? Dobre strony:

  • automatyczna oraz ręczna synchronizacja danych,
  • zawsze aktualne stany magazynowe w sklepie internetowym z dowolnego magazynu w Optimie,
  • automatyczny lub ręczny import zamówień do systemu ERP Optima,
  • automatyczna synchronizacja statusów zamówień

Słabe strony:

  • skomplikowany proces integracji
  • konieczność aktualizacji aplikacji wraz z aktualizacją Optimy

Przykładowe wdrożenie integracji ERP Optima z Magento

Dotychczas największym wyzwaniem podczas takich projektów była koordynacja pracy wszystkich osób zaangażowanych w wdrożenie integracji. Gdy już przebrniemy przez trudności związane z dostępem do serwera na którym stoi Optima, sama instalacja i konfiguracja aplikacji IntegraERPnie powinna zając dłużej niż jeden dzień (wliczając czas na testy). [caption id="attachment_957" align="aligncenter" width="1061"]synch-ręczna Synchronizacja ręczna w aplikacji IntegraERP dla Comarch ERO Optima - Magento[/caption]

Konfiguracja aplikacji IntegraERP dla Magento vs Optima

Konfiguracja podzielona jest na sześć grup:

  1. Konfiguracja połączeń IntegraERP - Optima oraz IntegraERP - Magento
  2. Konfiguracja synchronizacji produktów
  3. Konfiguracja synchronizacji zamówień
  4. Konfiguracja synchronizacji stanów magazynowych
  5. Konfiguracja synchronizacji statusów zamówień
  6. Konfiguracja zakresu synchronizacji automatycznej

Ponieważ aplikacja IntegraERP jest aplikacją dla systemu Windows jest ona instalowana najczęściej na serwerze / komputerze na którym działa już Optima. W zasadzie warunkiem do rozpoczęcia instalacji i konfiguracji Integry jest posiadanie gotowej i skonfigurowanej aplikacji Optimy. [gallery link="file" ids="960,961,962,963,964,965"] Na koniec gdy już wszystko sprawdzone i działa pozostaje jeszcze do ustawienia w harmonogramie zadań operacji synchronizacji automatycznej. Więcej informacji na temat aplikacji IntegraERP znajdziesz tutaj...