Użytkownicy oczekują, że sklepy Magento będą szybkie. W miarę, jak świat staje się coraz bardziej mobilny, a konsumenci oczekują, że usługi będą dostępne na żądanie i bezproblemowo dostarczane, niedostateczna szybkość sklepu Magento może poważnie wpłynąć na SEO.

Google rozumie, że czas ładowania sklepu Magento jest kluczową częścią ogólnego doświadczenia użytkownika. Oczekiwanie na pojawienie się treści, brak możliwości interakcji ze sklepem, a nawet zauważenie opóźnień powoduje tarcie.

To tarcie kosztuje nie tylko czas, ale i pieniądze. Badania z roku 2016 wykazały, że 53% użytkowników witryn mobilnych odejdzie, jeśli sklep nie załaduje się w ciągu trzech sekund. I tego rodzaju złe doświadczenia mogą pozostawić trwałe negatywne wrażenie marki.

W rzeczywistości, badania pokazują, że poziom stresu spowodowany oczekiwaniem na powolne wyniki mobilne może być bardziej stresujący niż oglądanie horroru.

Nic więc dziwnego, że Google mierzy prędkość Twojej strony i używa jej w swoich algorytmach rankingowych od 2010 roku. Ostatnio, w 2018 roku, prędkość Twojej strony dla urządzeń mobilnych stała się również znacznie ważniejszym elementem. Rozumieją, że dobra obsługa użytkownika jest związana z szybkim działanem sklepu Magento.

Frustracja rani użytkowników i rani twoje rankingi

I to nie dotyczy tylko Google - badania z każdego zakątka internetu, we wszystkich aspektach zachowań konsumenckich, pokazują, że prędkość ma ogromny wpływ na wyniki sprzedaży.

  • 47% osób oczekuje, że strona załaduje się w mniej niż 2 sekundy (wired.com)
  • 20% użytkowników porzuca koszyk, jeśli proces transakcji jest zbyt wolny (radware.com)
  • Amazon zauważył, że każde 100 ms opóźnienia kosztowało ich 1% sprzedaży
  • BBC odkryło, że stracili dodatkowe 10% użytkowników za każdą dodatkową sekundę, którą zajęła ich strona

Te koszty i tego typu porzucenie witryny ma miejsce, ponieważ użytkownicy nie lubią być sfrustrowani. Złe doświadczenia oznaczają, że odwiedzają inne witryny i dokonują konwersji z konkurencją.

Te zachowania są łatwo śledzone przez Google (poprzez odskoki do stron wyników wyszukiwania, krótkich odwiedzin i innych elementów), i są silnym sygnałem, że strona nie powinna znajdować się tam, gdzie była.

Google chce szybkich stron internetowych w tym i sklepów Magento

Prędkość jest nie tylko dobra dla użytkowników - również dla Google. Powolne witryny są często powolne, ponieważ są nieefektywne. Mogą ładować zbyt wiele dużych plików, nie zoptymalizować swoich nośników lub nie wykorzystywać nowoczesnych technologii do obsługi swoich stron.

Oznacza to, że Google musi zużywać więcej przepustowości, alokować więcej zasobów i wydawać więcej pieniędzy.

W całej sieci każda milisekunda, którą mogą zaoszczędzić, a każdy bajt, którego nie muszą przetwarzać, szybko się sumuje. I dość często proste zmiany w konfiguracji, procesach lub kodzie mogą sprawić, że strony internetowe będą znacznie szybsze, bez żadnych wad.

To może być jeden z powodów, dla których Google tak mocno zainwestował w projekt AMP, i dlaczego są tak głośni w edukacji na temat wydajności.

Szybsza sieć jest lepsza dla użytkowników i znacznie obniża koszty operacyjne Google. Tak czy inaczej, oznacza to, że zamierzają nadal nagradzać szybkie (er) witryny w tym sklepy internetowe Magento.

Pierwsze kroki w kierunku optymalizacji sklepu Magento

Nie jest zaskoczeniem, że niektóre z najlepszych zasobów na optymalizację witryny pochodzą od samych Google.

Zalecamy zapoznanie się z dokumentacją Web Fundamentals w celu lepszego zrozumienia technik, narzędzi i metod budowania szybszych sklepów  internetowych Magento.
Dostępnych jest również wiele narzędzi do pomiaru i monitorowania prędkości Twojego sklepu Magento. Oto kilka, które zalecam wypróbować:

  1. Lighthouse, for Google Chrome - jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi do pomiaru wydajności i doskonałe do testowania wydajności
  2. WebPageTest - zapewnia diagram kaskadowy, w jaki sposób ładuje się wszystkie zasoby w Twojej witrynie. Doskonały do ​​wykrywania wolnych zasobów i wąskich gardeł.
  3. GTmetrix
  4. Google Page Speed Insights

Jakieś pytania? Daj nam znać co sądzisz o tym artykule!