Jedną z pierwszych prac, którą będziesz musiał wykonać otwierając swój sklep internetowy jest tworzenie listy produktów. Proponuje, abyś przed tym etapem przejrzał możliwości konfigurowania towarów i zastanowił się, które będą dla Ciebie odpowiednie. Do wybory mamy:
  • Produkty proste – najprostszy, podstawowy rodzaj produktów
  • Produkty konfigurowalne – odpowiednie, przy sprzedaży wielu odmian danego towaru
  • Produkty pogrupowane – tworzenie zestawu produktów
  • Produkty wirtualne
Jeśli nie wiesz,  który rodzaj produktu powinieneś wybrać skontaktuj się z nami, a pomożemy rozwiązać Twoje wątpliwości.

Tworzenie nowego produktu:

Poniżej przedstawimy kilka prostych kroków, dzielących Cię od utworzenia nowego produktu. Krok1: Zaloguj się do panelu administratora sklepu Magento i wejdź w zakładkę> Katalog. Następnie kliknij > Zarządzanie produktami. Krok2: W prawym górny roku zaznacz pomarańczowe okno>  +Dodaj produktKrok3: Wybierz rodzaj produktu i określ dotyczące go informację. Pamiętaj, że pola mogą się różnić w zależności od wybranego zestawu cech. Masz także możliwość utworzenia własnej cechy poprzez kliknięcie > Utwórz nową cechę.

Cechy produktów

  • Nazwa - widoczna w sklepie nazwa produktu
  • Opis – informacja o sprzedawanym asortymencie
  • Krótki opis – opis, który pojawi się na górze strony produktu
  • Oznaczenie magazynowe (SKU) – unikalny identyfikator produktu
  • Waga – waga produktu, która może być potrzebna do oszacowania kosztu przesyłki
  • Status – widoczność w sklepie
  • Identyfikator URL ( key URL) – ścieżka docelowa
  • Cena
  • Klasa podatkowa
Przedstawione cechy są podstawowymi atrybutami produktów, pamiętać należy jednak, że jest to opcja indywidualna, zależna od rodzaju sprzedawanego asortymentu. Magento2 stwarza możliwość dodania wielu innych cech, także tych stworzonych samodzielnie.

Meta informacje

Tworząc nowy produkt nie zapominajmy także o uzupełnieniu meta tagów, związanych bezpośrednio z wyszukiwarkami. W tej sekcji zostaniemy poproszeni o podanie: tytułu strony, słów kluczowych oraz opisu.
  • Meta tytuł – to nagłówek, który pojawia się na pasku przeglądarki, po wejściu na stronę produktu.
  • Meta opis – jest określeniem tego, co kryje się pod danym linkiem.
  • Słowa kluczowe – frazy, po których klienci najczęściej trafiają na stronę Twojego sklepu.
[caption id="attachment_910" align="aligncenter" width="1265"]Okno do uzupełnienia meta informacji. Okno do uzupełnienia meta informacji.[/caption]