Wielojęzyczna wersja sklepu Magento 2 a konfiguracja hreflang
Eksperci od SEO zapewne doskonale wiedzą co to jest hreflang. Przypuszczam, że eksperci od wdrożeń Magento nie koniecznie wszyscy. Chyba, że zetknęli się już z kilkoma dostępnymi w internecie modułami do optymalizacji sklepów Magento pod względem SEO. Niestety po pierwsze moduły najczęściej są dość drogie i po drugie nie jesteś pewien czy tak naprawdę wnoszą cokolwiek do Twojego sklepu Magento i czy warto je kupować.
Stworzyłem darmowy moduł Magento2/Hreflang, który nie jest może wypchany szeregiem cudownych rozwiązań SEO, ale jedynie generuje hreflang w sklepach Magento 2 z zainstalowanymi wersjami językowymi. Oczywiście zapraszam do instalacji za pomocą composera lub pobranie plików z Gitlab.
Co to jest hreflang?
Tag hreflang wymyślili programiści z Google w 2011 roku by rozróżniać podstrony, których treści prezentowane są w różnych wersjach językowych.
Magento 2 hreflang przykładowy kod
Na powyższym zdjęciu widać sklep Magento z zainstalowanymi dwoma wersjami językowymi PL, EN i przykładem linku strony głównej. Jest zrzut ekranu z strony http://flang.dejanseo.com.au na której można testować działanie tagu hreflang.
Prosty moduł Magento z hreflang
Jeśli zdecydowałeś się na instalację mojego modułu to dziękuję i zapraszam do krótkiej instrukcji obsługi.
Pominę proces instalacji i przejdę do banalnie prostej konfiguracji. W panelu administracyjnym pojawiła się jedna dodatkowa opcja w tej oto lokalizacji:
Stores -> Configuration -> General -> Locale options -> Set Locale With Region for Hreflang
Zmiana wartości Tak/Nie powoduje, że możemy dla tagu hreflang dodawać informację o regionie/kraju lub nie. Definiowaniu języka oraz kraju ( np. pl-PL) ogranicza naszą treść tylko do użytkowników korzystających z języka polskiego znajdujących się w Polsce. Gdy zależy Ci na tym by można było wyszukiwać Twój sklep w języku polskim również będąc w Niemczech to ustaw parametr na nie by przyjął wartość "pl".
Zaawansowane rozwiązania hreflang dla Magento 2
Tak, mój moduł raczej nie nadaje się w sklepach gdzie jest więcej niż dwa może trzy języki i ok 1000 produktów. Dla większych sklepów polecam mimo wszystko profesjonalne moduły np. SEO Toolkit dla Magento 2 firmy Amasty. W przypadku dużej ilości wersji językowych podstron zalecane jest, aby tagi hreflang umieszczać nie w sekcji head, ale w pliku sitemap. I to już jest dostępne np. we wspomnianym module.