Jako przykład mamy sklep, który ma już ugruntowaną pozycję w Google.

Użytkownicy

  1. W ciągu miesiąca posiada ok. 30 000 sesji
  2. 80% użytkowników jest nowych

Kanały

  1. 70% - organic search
  2. 20% - referal
  3. 10% - direct

Konwersja

  1. 1.74% - direct (najwyższa) - wynika z tego że sprzedaż produktów remontowo-budowlanych w dużej mierze odbywa się przez telefon. Lub w tych 20% klientów powracających jest stała grupa odbiorców (w co wątpię).
  2. 0.77% - referar - sklep wspierany jest sporą ilością własnych blogów tematycznych z których czytelnicy są przekierowywani do sklepu.
  3. 0.44% - organic search - (najniższy) - pomimo iż kanał ten generuje największy ruch na sklepie.

Wnioski

(z którymi nie koniecznie musisz się zgadzać)
  1. Jak widać na zdjęciu w branży budowlanej nie warto inwestować w promocję sklepu poprzez kanał Social media.
  2. Natomiast sprawdza się infolinia i kilku fachowców, którzy pomogą klientowi w zakupie. Co jednak gdy nie mamy możliwości by zatrudniać takichże fachowców?
  3. Wniosek jest prosty - warto zainwestować w solidną (wiarygodną) treść na sklepie lub blogu by klient pozyskany kanałem organicznego wyszukiwania mógł samodzielnie podjąć decyzję zakupu.