Wybierając platformę sprzedażową Magento2 zyskasz możliwość dodania do sprzedawanych przez Ciebie produktów cech zwykłych i systemowych. Wszystkim produktom dostępnym w sklepie przypisane są cechy systemowe, których nie można usunąć. Należą do nich nazwa, cena i oznaczenie magazynowe, pozostałe są tworzone przez właściciela sklepu.

   Właściwości atrybutów

  • Identyfikator atrybutu – nazwa przypisanej cechy, stosowana w sklepie. Będzie wyświetlać się w kolumnie atrybutów.  Zastosowane określenie musi być unikatowe i nie może zawierać spacji.
  • Zakres - możesz określić go, jako globalny, na poziomie strony internatowej lub sklepu internetowego. Poziom globalny oznacza, że atrybut dla danego produktu w całym sklepie musi być taki sam. Poziom strony internetowej pozwala zróżnicować atrybuty w zależności od witryny.
  • Typ pola - to tutaj określisz tryb wprowadzania informacji o atrybucie. Możesz ustalić, że opis będzie wyświetlał się, jako pole tekstowe, a kolory będą przedstawione w rozwijanej liście wyboru.
  • Wartość domyśla – ustawienie tej opcji przy atrybucie, będzie skutkowało dodaniem cechy do każdego, nowo dodanego do sklepu produktu.
  • Wartość unikalna – przy zaznaczeniu tej opcji, możesz posiadać tylko jeden produkt o podanym atrybucie.
  • Wartość wymagana - jeśli wartość atrybutu określisz jako wymaganą, nie będzie możliwe dodanie nowego produktu bez podania tej cechy.
 

Dodaj nowy atrybut

Aby dodać nowy atrybut dla produktu w Twoim sklepie, wystarczy, że wejdziesz w zakładkę Produkty, następnie wybierzesz opcję Katalog – Dodaj Atrybut. To tutaj masz możliwość konfiguracji dodanych cech i dopasowania ich do profilu Twojej działalności. [caption id="attachment_1024" align="aligncenter" width="788"]Dodaj nowy atrybut Dodaj nowy atrybut[/caption]