Lubimy naprawdę dobrą robotę, a za dobrze wykonaną pracą kryje się przygotowanie od A do Z z postawieniem „wisienki na torcie”, która skutkuje osiągnięciem zamierzonego celu. Dlatego w całości naszych prac duże znaczenie – a często pomijane przez innych – ma audyt SEO. Samo słowo audytmoże budzić pejoratywne skojarzenia i być utożsamiane z kontrolą, badaniami, szukaniem błędów. W naszym pojęciu audyt SEO to bardzo solidne przygotowanie się do pracy opierające się na analizie tego, co trzeba zrobić. Niesie to duże korzyści dla Ciebie, gdy nie tylko wysłuchasz propozycji, ale namacalnie dostaniesz konkrety, co trzeba zmienić na Twoim sklepie Magento.

A jak audyt i analiza

Audyt SEO to analiza dowolnego sklepu Magento.  Niezależnie od „charakteru” sklepu jest on oceniania pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. W gotowym audycie, przedstawianym najczęściej w formie spisanego dokumenty, dostajesz aktualną ocenę sklepu www i propozycje, które przyniosą zamierzony efekt. Po co audyt SEO? Jego celem jest przegląd wszystkich istotnych dla SEO elementów na Twoim sklepi Magento, ocena optymalizacji każdego z istotnych dla SEO elementów, wykrycie błędów oraz wskazówki dotyczące możliwości poprawy optymalizacji danego elementu.

Ważny jak Twój sklep Magento

W obecnych czasach sklep internetowa jest jednym z najważniejszych aspektów działalności Twojej firmy. Potencjalni klienci zanim zadzwonią, trafiają na Twój sklep internetowy. Czy może trafić ich więcej? Tak, a temu służy m.in. audyt SEO. Dowiesz się, gdzie leżą błędy, jak bardzo potencjał sklepu jest niewykorzystany i być może przekonasz się szacunkowo, ilu klientów dziennie straciłeś. Dlatego audyt SEO w naszej opinii to punkt od którego należy zacząć wszelkie działania SEO. Szczególnie potrzebujesz go w sytuacjach, kiedy uruchamiasz nowy sklep Magento, dokonałeś lub planujesz dokonać zmian, to też punkt obowiązkowy, jeśli chcesz się związać umową z firmą pozycjonerską, rozważ audyt SEO w sytuacjach, kiedy spada ilość użytkowników na Twoim sklepie internetowym.

S jak SEO i sukces

Dobrze przeprowadzony audyt SEO generuje naturalny, wzmożony ruch na Twoim sklepie. Biorąc pod uwagę standardową konwersję przekłada się to na większe zyski. Efekt tzw. skali jest mocno wyraźny – inwestujesz w SEO, ale jeszcze więcej zyskujesz pozyskując nowych klientów i zwiększając obroty. Docelowo chodzi o większe przychody, po drodze, dzięki audytowi SEO, dostajesz dobrze dobrane słowa kluczowe, ruch z wyszukiwarek rośnie, marka staje się bardziej kojarzona, trafiasz do grupy docelowej, dzięki czemu rośnie średni czas spędzony na stronie www,  rośnie sprzedaż.

No dobra, co więc robimy?

To, co wyżej to solidna teoria poparta wieloma historiami sukcesu. Pytanie, co za tym stoi, czyli jak wygląda faktycznie audyt SEO, kiedy pozycjonerzy zasiadają do pracy przed komputerami? To analiza obecnej widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania, sprawdzenie, czy tytuły stron oraz opisy meta description są poprawnie skonstruowane, sprawdzamy również stosowanie nagłówków H1-H6, a także czy adresy URL nie powodują duplikacji treści na stronie. To czasami żmudna praca, ale widoczny sukces daje dużo satysfakcji. Dlatego audyt SEO to też nakierowanie na słowa kluczowe, analiza grafik, czasu ich ładowania, sprawdzenie czy na sklepie znajduje się mapa witryny. Szalenie ważna jest treść, dlatego przeprowadzając audyt SEO sprawdzamy, czy treści są unikalne, a linkowanie wewnętrzne przeprowadzone w sposób optymalny.

Kilka pytań i wnioski

  1. Czy Twój sklep Magento ma unikalne, dobre jakościowo teksty?
  2. Czy znasz średni czas spędzony przez klienta na sklepie i jego zachowania?
  3. Wiesz skąd trafiają na Twój sklep potencjalni klienci?
  4. Czy masz wrażenie, że czasami sklep ładuje się wolno?
  5. Czy są momenty w których pracy jest nadmiar, a w innych dniach brakuje klientów?
  6. Czy współczynnik odrzuceń jest wysoki?
  7. Znasz statystki dotyczące porzuceń koszyka zakupowego?
To tylko kilka pytań. Zadać można znacznie więcej. Przeprowadzając audyt SEO nie tylko poznasz odpowiedź na zadane pytania, dowiesz się, jak to zmienić, poznasz wszystkie koszty, a także szacunkową stopę zwrotu. Zanim podejmiesz konkretne działania, zacznij od dobrze przeprowadzonego audytu SEO.