Zarządzanie użytkownikami w sklepie Magento

Kiedy Twoja firma internetowa nabierze rozpędu będziesz potrzebował zatrudnić kilku dodatkowych pracowników, którzy będą pracować/ obsługiwać Twój sklep internetowy – Magento. W tym artykule poznasz sposób nadawania uprawnień poszczególnym użytkownikom. Poznasz również narzędzia pozwalające gromadzić informacje na temat historii zmian wprowadzonych w sklepie przez użytkowników, tzw. „logi„.

Konfiguracja użytkowników oraz przypisanie odpowiedniego poziomu uprawnień w Magento

Dodanie nowego użytkownika lub modyfikacja już istniejących odbywa się w panelu wybierając zakładkę: System -> Uprawnienia -> Użytkownicy.

magento-panel-administracyjny-uprawnienia-uzytkownikow

Dodając nowego użytkownika wprowadzamy następujące dane:

  1. Nazwa użytkownika
  2. Imię
  3. Nazwisko
  4. E-mail
  5. Hasło
  6. Aktywację konta

Dodatkowo należy określić role użytkownika, domyślnie w Magento jest utworzona rola „Administratorzy” w ramach, której użytkownik ma dostęp do wszystkich funkcji panelu administracyjnego.

magento-role-uzytkownikowPozostali użytkownicy powinni otrzymać indywidualne uprawnienia. Po zwinięciu poszczególnych drzewek listy ról otrzymamy główny podział modułów w Magento na podstawie, którego możemy szybko założyć konto sprzedawcy lub copywritera:

magento-indywidualne-role-uzytkownikowHistoria zmian dla działań w panelu administracyjnym Magento

Podstawowa funkcjonalność Magento nie uwzględnia funkcji pozwalających śledzić zmiany wprowadzane przez użytkowników w sklepie internetowym. Ponadto nie jest to moduł, który powinien być instalowany z każdym wdrożeniem Magento. Dedykowany jest on raczej dla firm, w których przy sklepie pracuje przynajmniej 4 osoby.

Moduł logów poza gromadzeniem zmian w systemie Magento oferuje ponadto:

  • blokada konta po kilku nie udanych próbach logowania,
  • zapis historii logowań i wylogowań co może być bazą do oceny efektywności pracy poszczególnych pracowników
  • przywracanie wprowadzonych zmian

 

Dodaj komentarz