Sklepy Magento – najpopularniejsze na świecie.

Przedstawiam wykres Goole Trends na którym widać jaką popularnością cieszą się najbardziej znane aplikacje sklepów internetowych.:

więcej szczegółów …

Sklepy Magento to kolor niebieski jak widać od wielu lat system ten dominuje w rankingu popularności.

Dlaczego sklepy Magento są tak popularne?

Kilkakrotnie miałem przyjemność uczestniczyć jako słuchacz w konferencjach Meet Magento Polska  organizowanych przez firmę Snow Dog.

I wierzcie lub nie, ale to naprawdę wspaniałe przeżycie. Mogę sobie tylko wyobrazić jakie emocje towarzyszą uczestnikom Meet Magento World w takich miastach jak New York.

Społeczność Magento!

Uważam, że głównym czynnikiem popularności Sklepów Magento jest społeczność ludzi zarówno wdrażających ten system, tworzących nowe moduły Magento, ale również użytkowników (sprzedawców).

Jakie działania marketingowe warto wybrać przy promocji sklepu internetowego?

Jako przykład mamy sklep, który ma już ugruntowaną pozycję w Google.

Użytkownicy

  1. W ciągu miesiąca posiada ok. 30 000 sesji
  2. 80% użytkowników jest nowych

Kanały

  1. 70% – organic search
  2. 20% – referal
  3. 10% – direct

Konwersja

  1. 1.74% – direct (najwyższa) – wynika z tego że sprzedaż produktów remontowo-budowlanych w dużej mierze odbywa się przez telefon. Lub w tych 20% klientów powracających jest stała grupa odbiorców (w co wątpię).
  2. 0.77% – referar – sklep wspierany jest sporą ilością własnych blogów tematycznych z których czytelnicy są przekierowywani do sklepu.
  3. 0.44% – organic search – (najniższy) – pomimo iż kanał ten generuje największy ruch na sklepie.

Wnioski

(z którymi nie koniecznie musisz się zgadzać)

  1. Jak widać na zdjęciu w branży budowlanej nie warto inwestować w promocję sklepu poprzez kanał Social media.
  2. Natomiast sprawdza się infolinia i kilku fachowców, którzy pomogą klientowi w zakupie. Co jednak gdy nie mamy możliwości by zatrudniać takichże fachowców?
  3. Wniosek jest prosty – warto zainwestować w solidną (wiarygodną) treść na sklepie lub blogu by klient pozyskany kanałem organicznego wyszukiwania mógł samodzielnie podjąć decyzję zakupu.

 

Sklep Magento2 oferujący sprzedaż modułów magento oraz usług związanych z wdrożeniem magento

Wdrażając sklepy Magento z każdym projektem związany jest etap dotyczący modułów. Na podstawie ustaleń z klientem dotyczących funkcjonowania sklepu internetowego dobieram odpowiednie moduły, dzięki którym sklep Magento zyska nowe możliwości, dokładnie te których potrzebuje klient.

Czytaj dalej Sklep Magento2 oferujący sprzedaż modułów magento oraz usług związanych z wdrożeniem magento

Sklep Magento z branży budowlanej i wykończeniowej

Opis wdrożenia sklepu Magento

  1. Przygotowanie danych (produktów i kategorii) .
  2. Instalacja sklepu Magento
  3. Import danych do sklepu Magento
  4. Instalacja szablonu Magento
  5. Instalacja modułów Magento
  6. Integracja sklepu z aplikacją ERP Hermes
  7. Optymalizacja danych w sklpie

Sklep Magento z artykułami techniki grzewczej, sanitarnej oraz systemów instalacyjnych

Ogólne informacje na temat sklepu Magento

Pierwsze rozmowy z klientem sugerowały, że będzie to proste wdrożenie sklepu Magento. Jednak warunki prawne oraz pomysł biznesowy, który ewaluował wraz z wdrożeniem dość mocno skomplikowały proces na szczęście wszystko skończyło się sukcesem. Czytaj dalej Sklep Magento z artykułami techniki grzewczej, sanitarnej oraz systemów instalacyjnych

Moduł Facebook dla Magento

Facebook jest obecnie jednym z najbardziej popularnych portali społecznościowych, w ramach, którego użytkownicy tworzą sieci i grupy. Łączna liczba aktywnych użytkowników FB wynosi aktualnie około 1,65 miliarda i rośnie z dnia na dzień.

Moduł Facebook dla Magento pozwoli zaistnieć Ci w mediach społecznościowych i pozyskać dla swojej działalności nowych klientów. Czytaj dalej Moduł Facebook dla Magento

Magento 2 -drzewko kategorii

Kategorię pozwalają na pogrupowanie sprzedawanego przez Ciebie asortymentu. Dzięki tym  odpowiednio utworzonym i skonfigurowanym  przyczynisz się do łatwiejszego wyszukiwania produktów w Twoim sklepie Magento.

Tworzenie kategorii

Jeśli wykonałeś już pierwszy krok, którym jest zalogowanie się jako administrator sklepu, możesz przejść do tworzenia kategorii.

W tym celu wejdź w znajdującą się po lewej stronie zakładkę „Products”, a następnie”Categories”,  w górnym roku zobaczysz dwie opcję : Add Root Category” oraz „ Add Subcategory”.

  • Add Root Category – dodaj korzeń kategorii – wybierz tą opcję, aby dodać kategorię główną, nawiązującą do sprzedawanego towaru.
  • Add Subcategory – dodaj podkategorię – zaznacz opcję, aby podzielić główny produkt, na poszczególne kategorię. Istnieje opcja dodatkowego podziału podkategorii, tak aby stworzyć przejrzyste drzewko.
Utwórz kategorię
Utwórz kategorię

Czytaj dalej Magento 2 -drzewko kategorii