Sklepy Magento – najpopularniejsze na świecie.

Przedstawiam wykres Goole Trends na którym widać jaką popularnością cieszą się najbardziej znane aplikacje sklepów internetowych.:

więcej szczegółów …

Sklepy Magento to kolor niebieski jak widać od wielu lat system ten dominuje w rankingu popularności.

Dlaczego sklepy Magento są tak popularne?

Kilkakrotnie miałem przyjemność uczestniczyć jako słuchacz w konferencjach Meet Magento Polska  organizowanych przez firmę Snow Dog.

I wierzcie lub nie, ale to naprawdę wspaniałe przeżycie. Mogę sobie tylko wyobrazić jakie emocje towarzyszą uczestnikom Meet Magento World w takich miastach jak New York.

Społeczność Magento!

Uważam, że głównym czynnikiem popularności Sklepów Magento jest społeczność ludzi zarówno wdrażających ten system, tworzących nowe moduły Magento, ale również użytkowników (sprzedawców).

Zarządzanie zamówieniami oraz ich edytowanie

Sklepy internetowe, od kilku lat są prawdziwą konkurencją dla punktów sprzedaży stacjonarnej. Zakupy robi się tutaj łatwiej, szybciej i wygodniej,  już za pomocą kilku kliknięć myszki możesz zostać posiadaczem wymarzonej rzeczy.

Jedynym mankamentem dla wielu osób, okazuje się brak opcji edytowania swoich zamówień. Zdarza się, że chcemy zrezygnować z zakupionej rzeczy lub dodać do zamówienia kolejną.  Klienci rzadko mają taką możliwość, ale osoba zarządzająca sklepem Magento 2.x , może z poziomu panelu administratora wprowadzać potrzebne zmiany. Czytaj dalej Zarządzanie zamówieniami oraz ich edytowanie

Instalacja modułu Paczkomaty InPost w Magento z nietypowym modułem koszyka

Paczkomaty InPost to bardzo popularna forma wysyłki i z pewnością większość wdrożeń Magento uwzględnia ją w projekcie. Wykonawcą modułu jest znana na rynku polskim i nie tylko firma ORBA. Nie jestem ekspertem, ale jak dla mnie moduł jest napisany bardzo dobrze i działa świetnie. W tym artykule chciałbym podzielić się kilkoma informacjami dotyczącymi uruchomienia Paczkomatów InPost z nietypowym koszykiem Magento. Czytaj dalej Instalacja modułu Paczkomaty InPost w Magento z nietypowym modułem koszyka

Moduł kalkulator cen dla Magento 2.x

Prowadzisz internetowy sklep oferujący asortyment, wymagający indywidualnej wyceny, która uzależniona jest od podanych przez klienta wymiarów? Moduł Kalkulator dla Magento 2.x  jest rozwiązaniem idealnie pasującym do Twojej działalności.

Większość sklepów sprzedających produkty w określonych wymiarach, korzysta z mailowej możliwości składania zamówień. Klient kontaktuje się, podając parametry pożądanego produktu, a następnie otrzymuję wycenę, którą może zaakceptować i dokonać zakupy, bądź też zrezygnować z niego. Proces ten jest długotrwały i wymaga dodatkowej pracy. Czytaj dalej Moduł kalkulator cen dla Magento 2.x

Klient sklepu Magento – funkcjonalności zarejestrowanych użytkowników

Założenie konta w sklepie Magento daje klientom wiele możliwości,  do których nie mają dostępu zwykli użytkownicy,  przeglądający sklep jako goście. Własne konto klienta uprawnia chociażby do modyfikacji zamówień,  zmiany adresu do wysyłki i późniejszego śledzenia zamówienia. Czytaj dalej Klient sklepu Magento – funkcjonalności zarejestrowanych użytkowników

Newsletter w sklepach Magento2

Newsletter,  jako forma mailowego marketingu ma coraz więcej zwolenników. Pozwala na nawiązanie stałego kontaktu z klientami Twojego sklepu. Możesz w łatwy i szybki sposób poinformować osoby, które założyły swoje konto oraz podały adres e-mail, o nowych produktach i ciekawych promocjach. Wraz z wyborem platformy sprzedażowej Magento, zyskasz możliwość komunikowania się z klientami, tworzenia szablonów email i newsletterów . Czytaj dalej Newsletter w sklepach Magento2

Jakie działania marketingowe warto wybrać przy promocji sklepu internetowego?

Jako przykład mamy sklep, który ma już ugruntowaną pozycję w Google.

Użytkownicy

  1. W ciągu miesiąca posiada ok. 30 000 sesji
  2. 80% użytkowników jest nowych

Kanały

  1. 70% – organic search
  2. 20% – referal
  3. 10% – direct

Konwersja

  1. 1.74% – direct (najwyższa) – wynika z tego że sprzedaż produktów remontowo-budowlanych w dużej mierze odbywa się przez telefon. Lub w tych 20% klientów powracających jest stała grupa odbiorców (w co wątpię).
  2. 0.77% – referar – sklep wspierany jest sporą ilością własnych blogów tematycznych z których czytelnicy są przekierowywani do sklepu.
  3. 0.44% – organic search – (najniższy) – pomimo iż kanał ten generuje największy ruch na sklepie.

Wnioski

(z którymi nie koniecznie musisz się zgadzać)

  1. Jak widać na zdjęciu w branży budowlanej nie warto inwestować w promocję sklepu poprzez kanał Social media.
  2. Natomiast sprawdza się infolinia i kilku fachowców, którzy pomogą klientowi w zakupie. Co jednak gdy nie mamy możliwości by zatrudniać takichże fachowców?
  3. Wniosek jest prosty – warto zainwestować w solidną (wiarygodną) treść na sklepie lub blogu by klient pozyskany kanałem organicznego wyszukiwania mógł samodzielnie podjąć decyzję zakupu.